Spinning:

Spinning er fantastisk trening! Du trener både kondisjon og styrke, og så er det veldig enkelt å få til. Noe av det flotte med å sykle inne i en spinningsal, er at det kun er fokus på syklingen og treningen. Det er ingen forstyrrende elementer som fotgjengere eller biler, og du kan høre på energisk musikk på full guffe under timene. Instruktøren skaper en egen «sykkelløype» ved at deltakerne stiller inn motbakker og flate terreng, og været spiller absolutt ingen rolle. I tillegg får du veiledning og oppfølging som sørger for at du får maks uttelling av treningen.





Foamroller:

Triggerpunkter er små knuter som utvikles i en muskel når den er skadet eller overbelastet. Foamrollertimene løser opp triggerpunkter, lindrer muskel–verk og overbelastning. Foamroller gjenoppbygger fleksibilitet i muskler, sener, ledd og brukes i treningssammenheng for styrketrening og styrker kjernemuskulaturen. 



 

Pilates

Pilates er en form for fysisk trening med stabilitet og kroppskontroll som mål. Pilates er en form for styrketrening, men det handler ikke om å "pumpe" opp musklene for at de skal bli så store som mulig. Fokus er statisk styrke, ikke dynamisk styrke, og at den indre støttemuskulaturen bygges opp fra bunnen av, slik at kroppen kan bæres på en korrekt måte.





Emom:

Emom står for "every minute on the minute". Det er en styrketime med klokken i fokus. Konseptet bygger på at man starter å utføre et gitt antall repetisjoner på forskjellige øvelser hver gang klokken runder et nytt minutt. Emom er et kjent crossfitutrykk og er en treningsform med høy puls.



 

TRX:

TRX bruker gravitasjon og din egen kroppsvekt for å skape motstand og gir deg muligheten til å justere vanskelighetsgraden, uansett fysisk form og egne målsetninger. Timen er bygget opp av funksjonelle treningsøvelser som bygger styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet.

Styrkemix:

«Variasjon» går som en rød tråd gjennom styrkemixtimene. Som med all annen trening er det viktig å variere treningsøvelsene både for best mulig fremgang, og for å holde motivasjonen på topp. I disse timene vil det være innslag av blandt annet vekter, baller, strikker m.m.